Uw klanten vragen u om advies omdat u door hen wordt gezien als deskundig op het gebied van verzekeren (ook) in de logistieke sector. Als in de praktijk anders blijkt, dan is de teleurstelling groot. Verzekerden die hun adviseur aanspreken op zijn zorgplicht en zo geleden schade willen verhalen, zijn inmiddels dagelijkse praktijk. Wat doet dit met u?
In deze nieuwsbrief ontvangt u een checklist waarmee u uw dienstverlening ‘zorgplicht proof’ maakt.
Wat is zorgplicht van de assurantietussenpersoon? 
De rechtspraak hanteert de volgende formule:
“Een assurantietussenpersoon dient tegenover zijn opdrachtgever de zorg te betrachten die van een redelijk bekwaam en redelijk handelend beroepsgenoot mag worden verwacht. Het is zijn taak te waken over de belangen van de verzekeringnemers bij de tot zijn portefeuille behorende verzekeringen. Wat er precies van de assurantietussenpersoon mag worden verwacht, hangt af van de omstandigheden van het geval. Daarbij is van belang de aard en inhoud van de opdracht en de belangen van de cliënt, voor zover kenbaar voor de tussenpersoon.”
Wat de zorgplicht van de tussenpersoon inhoudt, hebben we voor u vertaald in een checklist gericht op transport en verzekeren. Download hier de checklist.

Workshop transportverzekeringen
Bureau DFO biedt in samenwerking met InTo Transport een basisworkshop aan over transport en verzekeringsoplossingen. Deze workshop gaat definitief door en er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Meld u dus snel aan!

Basisworkshop:
​Transport & verzekeren


1 november in Hoevelaken​

Klik hier voor meer informatie.