Expertisegroep Schadebehandeling

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Toenemende belangstelling voor kwaliteit schadebehandeling

Een schademelding is hèt moment waarop de waarde van het geadviseerde verzekeringsproduct aan het licht komt, en waarbij het klantbelang nadrukkelijk aan de orde is. Het is niet voor niets dat de AFM in haar agenda voor 2019 heeft aangekondigd meer te gaan letten op het uitkeringsgedrag van schadeverzekeraars.

Een correcte en professionele begeleiding en afhandeling van schadeclaims wint dus aan belang. Bureau DFO onderkende dat al in 2016. Sinds die tijd hebben wij diverse initiatieven ontplooid om de functie van schadebehandelaar naar een hoger plan te tillen.

Expertisegroep Schadebehandeling
Zo is in 2016 het startschot gegeven voor de Expertisegroep Schadebehandeling. Dit netwerk van schadebehandelaars van inmiddels een kleine 30 kantoren spijkert kennis bij via workshops die speciaal voor schadebehandelaars worden ontwikkeld en praktijksessies waarbij zelf ingebrachte praktijkcases worden besproken. Uitwisseling van kennis en ervaringen, ook buiten de kaders van deze centraal georganiseerde sessies, is voor de deelnemers een absolute meerwaarde.

Naast het optimaliseren van de uitgebreide kennis die schadebehandelaars behoren te hebben (verzekeringsrecht, kennis van verzekeringsproducten, kennis van jurisprudentie, kennis van brancheregelingen, etc.), ontwikkelen de experts ook in samenwerking met een team van Bureau DFO diverse modeldocumenten die voor schadebehandeling relevant zijn. Daarnaast wordt onderzoek op het terrein van schadebehandeling gehouden en worden benchmarks ontwikkeld.

Opleidingen en workshops
Verder is er veel belangstelling voor scholingsactiviteiten voor schadebehandelaars. Het gaat hierbij om meerdaagse opleidingen en korte workshops, zowel incompany als via open inschrijving.

Tijdens de zeven lesdagen omvattende Opleiding tot schadebehandelaar komen alle relevante aspecten van het behandelen van schades bij een financieel advieskantoor aan de orde. Schadebehandelaars die de opleiding inmiddels hebben afgerond, zijn enthousiast!

Maar ook korte workshops over schadebehandeling worden goed ontvangen, zoals:

Bent u ook een schadebehandelaar die méér wil maken van de functie van schadebehandelaar en daarbij niet rust voordat de klant heeft gekregen waar hij of zij recht op heeft? Neem contact op het Ruud van Bommel, via rvanbommel@dfobv.nl.

Deel deze nieuwsbrief via sociale media

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin